1 Temmuz 2013 Pazartesi

Özel Eğitimin Güçlendirilmesi

Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, engelli çocukların eğitim imkânlarını iyileştirmenin, özel eğitime ihtiyacı olan çocukları hiçbir ayrımcılığa uğramadan eğitime eriştirebilmenin ve toplumla bütünleşmelerini sağlanmanın Milli Eğitim Bakanlığının öncelikli hedefleri arasında yer aldığını belirtti.

Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, ''Eğitim müfredatımızın engelli çocuklarımızın ihtiyaçlarını karşılayacak biçimde yapılandırılması ve bu alandaki öğretmen yeterliliklerinin geliştirilmesi önceliklerimiz arasındadır.'' dedi.
Bakan Avcı, Özel Eğitimin Güçlendirilmesi Projesi Kapanış Konferansı'na katıldı.
Bakan Avcı, konferansta yaptığı konuşmada, engelli çocukların eğitim imkânlarını iyileştirmenin, özel eğitime ihtiyacı olan çocukları hiçbir ayrımcılığa uğramadan eğitime eriştirebilmenin ve toplumla bütünleşmelerini sağlanmanın bakanlıklarının öncelikli hedefleri arasında yer aldığını vurgulayarak, söz konusu projenin de özel eğitim hizmetlerini iyileştirmek amacıyla yapıldığını söyledi.
- ''Engelsiz Okul Modeli''
Özel Eğitimin Güçlendirilmesi Projesi kapsamında geliştirilen ''Engelsiz Okul Modeli''nin amaçlarına paralel olduğuna işaret eden Bakan Avcı, bu modelin özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin eğitimsel ve kişisel gelişimlerini desteklediğini dile getirdi.
MEB olarak tüm okulların erişilebilir olmasını sağlamak için çalışmalarını sürdürdüklerini ifade eden Bakan Avcı, şöyle konuştu:
''Eğitim müfredatımızın engelli çocuklarımızın ihtiyaçlarını karşılayacak biçimde yapılandırılması ve bu alandaki öğretmen yeterliliklerinin geliştirilmesi önceliklerimiz arasındadır. Okullarımızda engelliler için rampaların, asansörlerin, tuvaletlerin ve diğer fiziki düzenlemelerin hızlı bir şekilde tamamlanması için de çalışıyoruz. Bütün çalışmalarımızdaki temel gayretimiz, okullarımızdaki herkesi kucaklayıcı olma özelliğini pekiştirmek ve bütün çocuklarımızın akranlarıyla birlikte aynı ortamlarda eğitime erişebilmelerini sağlayabilmektir.''
- Toplumsal bilinç artmalı
Toplumsal bilinci ve farkındalığı artıramadıkça tüm bu çalışmaların etkisiz kalacağını veya istendiği kadar etkili olmayacağını vurgulayan Bakan Avcı, ön yargılı bakış açısının, engelli çocukların eğitiminin önündeki en büyük engeli oluşturduğuna dikkati çekti.
MEB Müsteşar Yardımcısı Salih Çelik de projede hedeflenenlerin başarıyla sonuçlandığını, proje çıktılarının ülke geneline yaygınlaştırılmasının amaca ulaşıldığını göstergesi olduğunu kaydetti.
MEB Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürü Mustafa Baloğlu, engelli öğrencilerin en iyi şartlarda eğitim alabilmesi amacıyla 2011'de başlatılan projenin finansmanının Türkiye ve AB tarafından sağlandığını bildirdi.
- Engellilere yönelik sosyal transfer ve yardımlar 20 milyar liraya yükseldi
Toplantıdan sonra gazetecilere Özel Eğitimin Güçlendirilmesi Projesi'ne ilişkin açıklamalarda da bulunan Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, 2002'de 1,3 milyar dolar olan engellilere yönelik sosyal transferler ve yardımların proje tutarının, geçen yıl 20 milyar liraya yükseltildiğini, bunun üçte birinin Milli Eğitim Bakanlığının engellilere yönelik çalışmaları için ayrıldığını vurguladı. Bakan Avcı, bütün dünyada sosyal transferlerin azaldığı dönemde, Türkiye'nin büyük bir başarıya imza attığını sözlerine ekledi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder