5 Temmuz 2013 Cuma

Şartlı Nakit Transferi(Eğitim Yardımı) Nedir Kimler Nasıl Faydalanır?

Bu yardımlar(Şartlı nakit transferi) Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları tarafından 3294 Sayılı Kanun’a göre yardım maddi gücü yeterli olmayan ve sosyal güvencesi olmayan ailelerden ilköğrenim ve ortaöğrenimde eğitim öğretim gören çocukların eğitimine devam edebilmeleri için devlet tarafından verilen bir tür nakit yardım programıdır. Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları müracaatı alır ve daha sonra sosyal inceleme yapmak üzere hane ziyarette bulunulur. Hane ziyareti sonucunda durum uygun görülürse ve hanede yaşayan bireylerin sosyal güvencesi de yoksa talep vakıf mütevelli heyeti tarafından değerlendirilerek uygun bulunur.

Talebin uygun bulunması halinde şartlı eğitim yardımı yani çocuk parasından yararlanabilme imkanı oluşur.Halk arasında çocuk parası ya da öğrenci parası olarak bilinen şartlı eğitim ve sağlık yardımlarında sözleşmeyi her zaman anne imzalar ve paralar annenin PTT hesabına yatırılır.

Şartlı Nakit Transferi’ne Kimler Başvurabilir?
Hamile bayanlar.

0 – 6 yaş arasında çocuğu bulunan anneler.

İlköğretim veya ortaöğretimde okuyan çocuğu bulunan anneler.

Şartlı Nakit Transferi Başvuru Şartları Nelerdir?

Hanede Sosyal Güvenlik Kurumuna veya Banka Sandıklarına tabi hiçbir kimsenin bireyin bulunmaması.

Şartlı Nakit Transferi Başvuru Yeri Neresidir?
Şartlı gebelik, sağlık ve eğitim yardımları için kişiler illerde valilik, ilçelerde ise kaymakamlık bünyesinde faaliyet gösteren Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı‘na başvuru yapılması gerekir.

Şartlı Nakit Transferi İçin Gerekli Evraklar Nelerdir?

Anne ve çocuklarının nüfus cüzdan fotokopileri.

Şartlı Nakit Transferi başvuru formu ve sözleşmesi Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarınca verilecektir.

Şartlı Nakit Transferi Çeşitleri Nelerdir 2013 yılı tutarları ne kadardır?

Gebelik Yardımı: Gebe kadınlara doğumlarını hastanede gerçekleştirmeleri ve gebelikleri süresince düzenli olarak doktor muayenesine gitmeleri şartıyla verilen ŞNT yardım türüdür. İlgili kişilerin doğumlarını hastanede yaptıklarında bir kereliğine 70 TL, gebelik süresince düzenli doktor muayenesinden geçmeleri neticesinde her ay 30 TL, doğumdan sonra doktor muayenesinden geçtiklerinde 2 kereye mahsus 30'ar TL olarak ödenmektedir.

Sağlık Yardımı: 0 – 6 yaş arasında çocuğu bulunan annelere çocuklarını düzenli olarak doktor kontrolüne götürmeleri şartıyla verilen Şartlı Nakit Transferi yardım türüdür. Çocuk başına aylık 30 TL olarak ödenmektedir.

Eğitim Yardımı: 7 – 18 yaş arasında ilköğretim ve ortaöğretime giden çocuğu olan annelere çocukların okula devam etmesi şartıyla verilen Şartlı Nakit Transferi yardım türüdür. Çocuk başına, ilköğretime gidiyorsa erkek öğrenci için aylık 30 TL, kız çocuk için aylık 35 TL; ortaöğretime gidiyorsa erkek öğrenci için aylık 45 TL, kız öğrenci için aylık 55 TL olarak ödenmektedir. Ayrıca son yapılan çalışmayla okul öncesi eğitim kurumlarında eğitim gören çocuklar için de şartlı eğitim yardımı verilebileceği kararlaştırılmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder