8 Ekim 2014 Çarşamba

Annem beni her gün yeniden doğuruyor!

Annem beni her gün yeniden doğuruyor!
"İskeleden her zamanki gibi havaya sıçrayıp denize balıklama atladım. Bu kadar. Meğer su çekilmiş... Çakıldım."


Ramazan Baş...
Omurilik Felçlileri Derneği başkanı...
Boynundan aşağısı felç ama sen bunu hissetmiyorsun, sana bu duyguyu geçirmiyor, ona hayranlık duymaktan acımaya fırsatın olamıyor.
Zaten acınacak bir yanı da yok, aksine sana ayna tutuyor, bir ona, yaşadıklarına, verdiği mücadelenin büyüklüğüne bakıyorsun...
Bir de kendine...
Sizi bilmem ama benim daha çoook fırın ekmek yemem lazım.
Biraz korkarak gittim, çünkü boynundan aşağısı felç biriyle daha önce karşılaşmamıştım.
O da ne!
Ben dünyanın en tatlı, en neşeli, en karizmatik adamlarından biriyle tanıştım.
Bir de flörtöz!
Röportaj sırasında üşüdüğümü fark edince, sırtıma şal koymalarını rica etti, o kadar insan arasında o fark ediyor, o düşünüyor, o organize ediyor...
E haliyle kadınlarla arası çok iyi!
19 yaşında, Kumburgaz’da, her zaman denize girdiği iskeleye geliyor. Her zamanki gibi, yukarı sıçrayarak balıklama atlıyor.
İşte o zaman felaket gerçekleşiyor.
Kuma çakılıyor!
Çünkü o gün, sular çekilmiş ve deniz her zamankinden daha sığ imiş.
O andan itibaren bütün hayatı değişiyor.
Bu omurilik dediğin şey hassas, çok hassas.
Ben sadece Ramazan Baş’ın ne kadar şahane, ne kadar savaşçı olduğunu anlatmak için yapmadım bu röportajı.
Herkesi uyarmak için yaptım, “Derinliğini bilmediğiniz suya atlamayın!” demek için yaptım.
Lütfen. Geri dönüşü olmayabilir. Ömür boyu omurilik felçlisi olarak hayatınızı sürdürebilirsiniz.
O ve başkan yardımcısı Semra Çetinkaya, benim bugüne kadar tanıdığım en esprili, en kendileriyle dalga geçen ve en üretken engelliler.
Canla başla çalışıyorlar.
Ben de bu derneğe bütün kalbimle bağlıyım.
“3430’a 5 lira karşılığında mesaj atarsanız, bir engellinin akülü arabaya kavuşmasında katkınız olabilir” yazmıştım geçen sefer.
Bir cümle içinde geçti, gitti.
Ama sizin sayenizde altı akülü araba alınmış.
Tanesi 2400 lira.
Demek istiyorum ki, birlikten güç doğuyor!
Devam edelim onlara destek olmaya!
Ramazan Baş, konuya o kadar hâkim, o kadar dolu ki, röportajın tamamı buraya sığmadı, ikinci bölümü hafta içi...
Unutmadan, Omurilik Felçlileri Derneği, “Derinliğini bilemediğin suya atlama” başlıklı iki video yapmış.
İki eliniz kanda olsa da mutlaka izleyin!
Çocuklarınıza da izletin.
Söz mü?

Ayşe ARMAN 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder