3 Temmuz 2013 Çarşamba

Türkiye Omurilik Felçlileri Derneği akülü sandalye dağıtımı devam ediyor









Türkiye Omurilik Felçlileri Derneği olarak gerçekleştirdiğimiz akülü sandalye dağıtımlarımız hız kesmeden devam ediyor. Engelli vatandaşların engellerini ortadan kaldırmak, onlara daha özgür olabilecekleri bir yaşam sunabilmek adına yaptığımız çalışmalarımız halkımızın ve kamu kuruluşlarının üst düzey yetkililerinin duyarlı davranışları ile daha farklı bir boyut kazanıyor. Bunun son örneğini, Gaziantep’te gerçekleştirdiğimiz dağıtım törenimizde bir konuşma yapan Gaziantep Vali Yardımcısı Cemalettin Özdemir verdi.
Özdemir herkes için ders çıkartılacak, öz eleştirilerle desteklediği konuşmasında; “Sizlere hizmet etme konusunda çok geri, kötü ve eksiğiz. Bunu biz Türkiye olarak niye fark etmedik, niye geç kaldık bilmiyorum ama hepimizin suçu var.” dedi. Paylaş Türkiye Omurilik Felçlileri Derneği Gaziantep İl Temsilciliği binası önünde yapılan akülü sandalye dağıtım törenine; Gaziantep Vali Yardımcısı Cemalettin Özdemir, Türkiye Omurilik Felçlileri Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Semra Çetinkaya, Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürü İsmet Zor, Gaziantep Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Doktor. Özlem Altındağ, Türkiye Omurilik Felçlileri Derneği İl Temsilcisi Mehmet Karakoç ve engelli vatandaşlar katıldı.
Engellilere hizmet etme konusunda eksik kalındığını belirten Gaziantep Vali Yardımcısı Cemalettin Özdemir, “Türkiye'de sadece omurilik ferçlileri değil 8 milyon 500 bin civarında engellimiz var. Biz onlar için hiç bir şey yapmadan yıllarca belediyecilik, valilik, kaymakamlık yapmışız. Çok kötü bir durumdayız. Çok büyük özür borçluyuz. Engelliler ile ilgili bir kanun çıkarıyoruz ama uygulamasını yapamıyoruz. Bunda da aciz kaldık. Çok iyi yöneticilerimiz var ellerinden geleni de yapıyorlar ama bundan sonraki süreçte sizin hayatınızı kolaylaştırmak hepimizin görevidir” dedi. Gaziantep Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Doktor. Özlem Altındağ, engelli hastaların tedavileri boyunca hassas davranılması gerektiğine dikkat çekerek, “Türkiye Omurilik Felçlileri Derneği çok güzel projelere imza atıyor. Birlikte yürüttüğümüz birkaç projemizde oldu. Emeği geçen herkese teşekkür ederim. Rehabilitasyon branşımın konusuna giren konu asıl engelli bireylerin topluma kazandırılmasıdır. 15 yıllık hekimlik hayatımda çok sayıda engelli bireyle iletişim de bulundum. Büyük bir kısmı çok yakın arkadaşlıklarım oldu. Rehabilitasyon hekimliğinde bir hastayı görün, tedavisini yapın, gönderin, iyileşsin, gözü ile bakmak yanlıştır. Rehabilitasyon hekimliği, aslında hasta ile ömür boyu ilgilenmeyi gerektiren bir branştır. Dolayısı ile zorlukları ve güzellikleri var” şeklinde konuştu. Düzenlenen törende konuşan Türkiye Omurilik Felçlileri Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Semra Çetinkaya ise “Özgürlüğün ne kadar önemli olduğunu ben çok iyi bilenlerdenim. Çünkü bende trafik kazası sonrası omurilik ferçlisi oldum. Bir başkasına bir araca muhtaç olmak ilk zamanlar çok zor ama yaşamda her şey kabul ediliyor. Biz zoru başardık imkansıza az kaldı. Ve belediyeden de bir ricam olacak engel teşkil eden yerlere ruhsat vermeyin, eğer siz uygunsuz yerlere ruhsat vermezseniz sorun zaten çözülmüş olur.” ifadelerini kullandı. Yapılan açıklamalar sonrası Gaziantep Vali Yardımcısı Cemalettin Özdemir tarafından akülü sandalye dağıtımı yapıldı.
Sandalyesini alan Yaşar Ege ise duygularını “Ben yüksek yerlere çıkamıyordum bu sandalye o açıdan daha pratik, diğer sandalye bana çok zorluk çıkarıyordu, örneğin bir yere gitmek istediğimde bana yardım eden biri olmazsa çok zorlanıyorum. En çok çekilmez olan ise yere düşünce kalkamıyorum, ameliyat olmak istedim zamanı geçti, tabi bide korku var. Ama her şeye rağmen çok şükür benden daha kötüleri de var” sözleriyle özetliyordu.
Sandalyesini almaya gelen bir başka engelli vatandaş ise ismi okununca gözyaşlarını hakim olamadı. Akülü sandalye dağıtımı sonrası orada bulunan vatandaşlara da çeşitli ikramlarda bulunuldu.
Biz de Türkiye Omurilik Felçlileri Derneği olarak, böyle duyarlı valilerimiz, vali yardımcılarımız olduğu sürece, engelleri daha kolay aşabileceğimizi belirtiyor, başta Sayın Cemalettin Özdemir olmak üzere konuya hassasiyetle yaklaşan, engellilerle empati kurabilen tüm katılımcılarımıza teşekkür ediyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder