10 Temmuz 2013 Çarşamba

100 ünlünün yüzü engellileri güldürecek

100 ünlünün yüzü engellileri güldürecek



 



HABERLER Gündem
Zeynep Yazıcı, asıl işi inşaat mühendisliği olan bir ressam.
Ama onu asıl ilgi çekici yapan engelliler için çizdiği 100 ünlü insanın portresi. Siyaset, iş dünyası, spor ve sanat camiasından 100 ünlünün portresinden oluşan "100 Ünlü Yüz" çalışması için yoğun bir mesai harcayan Yazıcı, portrelerin satışından elde edilecek geliri Dünya Engelliler Vakfı'na bağışlayacak. 100 ünlü yüz projesinin başlangıcını Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın portreleriyle yapan Yazıcı, "Dünya Engelliler Vakfı'nın belirlediği isimlerle çalışmalarımıza yavaş yavaş başlayacağız. Toplamda adından da anlaşıldığı üzere 100 ünlü yağlıboya portresi çalışılacak.Sezen Aksu, Okan Bayülgen, Ercan Saatçi, Kenan Işık ve Ümit Boyner'in portrelerini bitirdim. Ama karar aşamasında zorlanıyoruz, belki portre sayısı 100'ü aşar." diyor. İlk sergisinin Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın 22 adet yağlıboya portresinden oluştuğunu söyleyen Yazıcı, Başbakan'ın her fotoğraf karesindeki ifadesini bıkmadan çizdim. Aralarından Emine Erdoğan ve annesi ile olan tabloları hediye ettim." diye konuşuyor. Daha çok butik çalışmalar yaptığını anlatan Yazıcı, sayısını hatırlamadığı kadar resim yapmış. Çalışmalarını biriktirmediğini dile getiren Yazıcı, "Bu yüzden sergi açamıyorum, benim sergilerim şu an birçok kişinin duvarlarında. Şimdi Ban Ki-moon'a verilmek üzere onun portresini çalışıyorum." ifadelerini kullanıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder